Promocje

Nowe produkty

Informacja

  • PayPo

Witaminy

Najważniejsze witaminy

Witaminy to związki organiczne, które są potrzebne do produkcji hormonów i enzymów, ważnych substancji, których organizm używa w niezbędnych dla życia reakcjach chemicznych.

Witaminy musimy dostarczać w diecie lub w postaci suplementów. Podział witamin odbywa się na zasadzie ich rozpuszczalności. Grupa witamin rozpuszczal...

Najważniejsze witaminy

Witaminy to związki organiczne, które są potrzebne do produkcji hormonów i enzymów, ważnych substancji, których organizm używa w niezbędnych dla życia reakcjach chemicznych.

Witaminy musimy dostarczać w diecie lub w postaci suplementów. Podział witamin odbywa się na zasadzie ich rozpuszczalności. Grupa witamin rozpuszczalnych w tłuszczach to witaminy:
A, D, E, K
, które nie rozpuszczają się w wodzie w przeciwieństwie do witaminy C i witamin z grupy B. Suplementy zwierają dawki odpowiednich witamin, których nasz organizm potrzebuje.
Dobór  witamin zawsze powinien opierać się o badania medyczne, wiek pacjenta oraz aktualny stan zdrowia np. kobiety w ciąży.  Aktualnie obserwuje się wzrost suplemenotowania witamin,
z uwagi na duże niedobory tych cennych związków z naszej diecie. Pamiętajmy, że witaminy bardzo szybko „uciekają” z naszego organizmu, zwłaszcza grupa witamin B i witamina C,
co powoduje ich niedobór. Podsumowując witaminy to zdrowie zawarte w zbilansowanej diecie, łączącej węglowodany, tłuszcze i białka, które wzmacniają organizm każdego dnia.

Jest 44 produktów.Więcej
na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 44 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 44 elementów

Niedobory witamin mogą wystąpić u każdego - jest to jednak bardzo niekorzystny stan dla naszego organizmu. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że pewne objawy chorobowe mogą wynikać z niedoborów określanych mikroelementów oraz witamin. W takiej sytuacji doskonałym sposobem na poprawę samopoczucia jest wzbogacenie diety o dobre witaminy w tabletkach. Na jakie preparaty warto postawić, aby wzmocnić swój organizm?

Witaminy na zimę - chroń się przed chorobami

Szczególnie w okresie jesienno-zimowym wzmaga się zapotrzebowanie na konkretne witaminy. Gdy temperatury za oknem spadają, brakuje nam słońca oraz dostępu do świeżych warzyw i owoców - nasz organizm może być wtedy bardziej podatny na przeziębienia i choroby. Aby, wzmocnić go w tych okresach osłabionej odporności warto postawić na kilka podstawowych składników, takich jak:

Witamina D - to niedobory tej witaminy występują najczęściej zimą i jesienią, gdy brakuje nam promieni słonecznych. W okresie letnim organizm sam jest w stanie produkować witaminę D, gdy przebywamy na słońcu - natomiast zimą warto wspomóc organizm witaminą w tabletkach. Jej dobroczynne działanie potwierdzone jest też, jeśli chodzi o rozwój krzywicy. Potrzebna jest ona więc osobom w każdym wieku.
Witamina C - pomaga ona w prawidłowym funkcjonowaniu całego układu odpornościowego. Jest stosowana profilaktycznie w okresie częstych zachorowań oraz przeziębień. Jej atutem jest również to, że zwiększa przyswajanie żelaza. Co więcej, wpływa na uczucie zmęczenia oraz poprawia nastrój - co jest szczególnie istotne, gdy za oknem jest ciemno i ponuro. Witamina C wykazuje również działanie przeciwutleniające.
Cynk - jest to mniej znana witamina, którą poleca się przyjmować, aby wzmocnić odporność oraz zapobiegać przeziębieniom w okresie częstych zarażeń. Cynk jest pomocny również w przypadku przewlekłego zmęczenia, kłopotów z koncentracją oraz utratą apetytu. Wpływa na dostarczenie do organizmu odpowiedniej dawki wigoru, dzięki czemu nie jest on senny i osłabiony.

Najlepsze witaminy na włosy - zadbaj o urodę od środka

Aby włosa oraz cera prezentowały się pięknie i zdrowo, musimy dostarczyć organizmowi konkretne witaminy w optymalnych dla organizmu ilościach. Dbanie o swoją urodę od wewnątrz to doskonały sposób na piękny wygląd oraz dobre samopoczucie. Uzupełnienie witamin, sprawi, że włosy będą zdrowe i mocne oraz nie będą wypadać, a cera gładka i błyszcząca. O jakich składnikach warto pamiętać?

Witamina H - inaczej zwana biotyną, zapobiega łysieniu oraz siwieniu włosów. Bierze udział w licznych procesach, które zachodzą w ciele człowieka, na przykład w metabolizmie tłuszczów lub węglowodanów. Biotyna poprawia koloryt oraz stan cery. Dzięki jej działaniu powstrzymywane są negatywne procesy, takie jak łojotok oraz łupież.
Kwas foliowy - jest on odpowiedzialny za porost włosów. Polecany osobom, które zmagają się z przerzedzającymi się włosami. Kwas foliowy wpływa również na pobudzanie cebulek włosa do wzrostu, co przyczynia się do powstawania nowych oraz zdrowych pasm.
Witamina E - zwana jest też witaminą młodości. Poprawia metabolizm cebulek włosowych oraz nabłonka skóry. Dzięki temu włosy stają się gęste oraz silne. Natomiast jej niedobór odpowiedzialny jest na suche i łamliwe kosmyki, ze skłonnością do wypadania. Witamina E jest doskonałym antyoksydantem - na włosy działa uelastyczniająco oraz nawilżająco.

Witaminy na odporność - jakie są najważniejsze?

Spadek odporności sprawia, że jesteśmy podatni na wirusy oraz bakterie, powodujące liczne infekcje. Odporność organizmu osób dorosłych, jak i dzieci można wzmocnić za pomocą niektórych witamin. Wzmacniająco na organizm działają:

ADEK w kroplach - to naturalny zestaw witamin, które rozpuszczalne są w tłuszczach. Witaminy A, D, E oraz K wspierają prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, oraz wzmacniają odporność. Uważane są na podstawowe i najważniejsze witaminy, a ich niedobory negatywnie odbijają się na odporności. Niezwykle wygodna forma kropelek sprawia, że są to chętnie wybierane witaminy na odporność dla dzieci.
Witaminy z grupy B, szczególnie B6 - witaminy z tej grupy wpływają na prawidłowe działanie układu odpornościowego, ponieważ biorą udział w tworzeniu serotoniny oraz adrealiny. Są one niezbędne do produkcji krwinek czerwonych oraz przeciwciał. Odpowiadają za utrzymanie sprawności umysłowej na wysokim poziomie. Przyczyniają się również do prawidłowego metabolizmu energetycznego oraz do polepszenia przewodnictwa między mięśniami a systemem nerwowym.
Żelazo - jego niedobór może powodować uczucie zmęczenia, duszności, bladość skóry oraz bardzo niebezpieczną anemię. Co więcej, gdy naszemu organizmowi brakuje żelaza, ma on osłabiony układ odpornościowy. Osoby, które podatne są na niedobory tego składnika, to szczególnie wegetarianie oraz weganie. Warto pokrywać więc powstałe braki żelaza, aby kompleksowo wzmocnić swój organizm. Nierzadko suplementy bogate w żelazo posiadają w swoim składzie witaminę B12, która pomaga walczyć z niedokrwistością oraz wspomaga organizm w przypadku zaburzeń układu pokarmowego.

Śledź nas na Facebooku