Promocje

Nowe produkty

Informacja

  • PayPo

PShowBlog Kategorie

Cukry i słodziki

Każdy z nas lubi od czasu do czasu zjeść bądź wypić coś słodkiego, niezbędnym składnikiem słodyczy jest oczywiście cukier. Używamy go do wypieków, słodzenia herbaty lub kawy i oczywiście w produkcji słodyczy. Są jednak różne rodzaje cukrów, różnią się barwą, wielkością kryształów, konsystencją i oczywiście pochodzeniem. Są cukry naturalne, ale r...

Każdy z nas lubi od czasu do czasu zjeść bądź wypić coś słodkiego, niezbędnym składnikiem słodyczy jest oczywiście cukier. Używamy go do wypieków, słodzenia herbaty lub kawy i oczywiście w produkcji słodyczy. Są jednak różne rodzaje cukrów, różnią się barwą, wielkością kryształów, konsystencją i oczywiście pochodzeniem. Są cukry naturalne, ale również te zmodyfikowane, mniej kaloryczne takie jak ksylitol bądź stewia.

Cukier naturalny, inaczej sacharoza jest najczęściej rafinowany z trzciny cukrowej i buraków cukrowych. Jest to najpopularniejszy rodzaj cukru i najbardziej rozpowszechniony w codziennym użytku. Występuje w postaci białej: granulowany, puder i gruboziarnisty. Każdy może go wybrać według własnych preferencji czy też przepisów na wypieki.

Cukier ciemny, inaczej brązowy zabarwiony przez dodatek melasy bądź karmelu, naturalnie brązowy cukier powstaje z trzciny cukrowej. Jeśli chcielibyśmy ograniczyć spożycie białego cukru, czy też znaleźć właściwy zamiennik, idealnie nada się do tego naturalny słodzik. Mamy kilka rodzajów naturalnych słodzików, należą do nich między innymi stewia, ksylitol, miód, melasa, erytrytol oraz fruktoza.

Stewia to najzdrowszy i całkowicie naturalny zamiennik cukru, jest to zioło pochodzące z Ameryki Południowej. Swoją popularność osiągnęła w Japonii gdzie producenci, zamiast zwykłego cukru użyli jej do produkcji dietetycznej Coca-Coli. Jej największą zaletą jest to że jej spożycie nie powoduje nagłego skoku poziomu glukozy we krwi. Ciekawe jest to że stewia przed jakimkolwiek przetworzeniem, sama w sobie jest gorzka i raczej niezbyt dobra w smaku. Dopiero po czasochłonnym procesie przetwarzania osiąga bardzo słodki smak, o którym nie możemy zapominać podczas dodawania jej do naszych wypieków czy dań.

Ksylitol zamiast cukru używany jest przez wiele osób, które szukają alternatywy. Ksylitol ma 40% mniej kalorii od cukru i jest znacznie zdrowszy, mimo że jest to związek chemiczny, jest on w pełni bezpieczny i nie ma granicy jego spożycia w przeciwieństwie do cukru, którego dorosła osoba powinna spożywać maksymalnie ok. 14 łyżeczek na dobę. W przypadku ksylitolu nie mamy ograniczeń ze strony ekspertów, nie możemy jednak zapomina że w przeciwieństwie do stewi posiada kalorie. Mimo wszystko jest równie dobrym i zdrowym zamiennikiem cukru zwyczajnego, kolejną jego zaletą jest przeciwdziałanie próchnicy i rozwojowi bakterii w jamie ustnej.

Miód jest także świetną alternatywą dla cukru, ma co prawda kalorie, ale jest naturalny. Istnieje wiele odmian i rodzajów miodu dzięki czemu każdy z nas może znaleźć swój typ. Zaleca się wybór miodu bez żadnych dodatkowych ulepszaczy, najlepiej wybrać ten w 100% naturalny. Nie jest zalecany osobom, które chcą zrzucić parę kalorii bo z pewnością im tego nie ułatwi. Swoją kaloryczność odpłaca nam w swoim pysznym smaku i dodaje szlachetności naszym wypiekom bądź ulubionej herbacie.

Melasa potocznie nazywana czarnym złotem, jest to ciemny syrop, który jest produktem ubocznym podczas produkcji cukru spożywczego. Podczas produkcji wytwarzają się wapno i żelazo, które zamiast w cukrze zostają w melasie. Ma ona dobroczynny wpływ na zdrowie, a nawet pomaga w walce ze złym cholesterolem i pomaga obniżyć jego poziom. Jest w stanie pomóc nam w odchudzaniu, zmniejszając ilość kalorii wchłanianych przez nasz organizm podczas trawienia, ma także pozytywny wpływ na kondycję naszej odporności. Warto zauważyć że jest znacznie słodsza od cukru, dlatego jej spożycie nie jest tak wielkie.

Erytrytol jest rozwiązaniem idealnym dla osób, które są na diecie. Nie posiada kalorii, a jego indeks glikemiczny mieści się w granicach 0-1, co dla cukru jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Charakteryzuje się delikatnym słodkim smakiem, idealnie nada się do wypieków dla osób, które dbają o linię. Po spożyciu jest szybko eliminowany jest z organizmu, dodatkowo nie przyczynia się do powstawania próchnicy. Pozostawia w jamie ustnej charakterystyczny, chłodny posmak przez co idealnie sprawdzi się do deserów. Należy pamiętać że jest to najmniej słodki zamiennik sacharozy i należy użyć go więcej niż zwyczajnego cukru.

Jest 8 produktów.Więcej
Pokazuje 1 - 8 z 8 elementów
Pokazuje 1 - 8 z 8 elementów

Śledź nas na Facebooku