Promocje

Nowe produkty

Informacja

  • PayPo

PShowBlog Kategorie

Zdrowa żywność Jest 68 produktów.

Co oznacza zdrowa żywność? Na to pytanie postaramy znaleźć odpowiedzieć w prezentowanej kategorii sklepu internetowego jakim jest właśnie zdrowa żywność. Najprościej można określić mianem zdrowej żywności produkty pozbawione sztucznych barwników, konserwantów i ulepszaczy produkowane według tradycyjnych metod bez użycia szkodliwych dla zdrowia ś...

Co oznacza zdrowa żywność? Na to pytanie postaramy znaleźć odpowiedzieć w prezentowanej kategorii sklepu internetowego jakim jest właśnie zdrowa żywność. Najprościej można określić mianem zdrowej żywności produkty pozbawione sztucznych barwników, konserwantów i ulepszaczy produkowane według tradycyjnych metod bez użycia szkodliwych dla zdrowia środków. Produkty określone mianem „super food” są coraz częściej stosowane w naszej diecie, ponieważ z każdym rokiem wzrasta świadomość na temat właściwego odżywiania. Chcemy być zdrowi przez długi czas, a sięganie po  zdrowe produkty daje witalność i energię do działania. Do zdrowej żywności możemy zaliczyć: nasiona Chia, jagody goji, oleje tłoczone na zimno np. z pestek dyni, syropy i soki z ekologicznych upraw oraz wiele innych produktów, które mają korzystne działanie dla zdrowia. Pamiętajmy, że jesteśmy tym co jemy, a zła dieta, pozbawiona odpowiednich środków odżywczych i stosowana latami  zawsze odzwierciedli kondycję całego organizmu. Dbajmy o najcenniejszy dar jakim jest zdrowie.

Więcej

Podkategorie

  • Herbaty

    Pod nazwą herbaty kryje się aromat, smak oraz odprężenie dla ciała i umysłu. Napar herbaty jest spożywany przez wszystkie narodowości świata, ponieważ zapewnia liczne korzyści dla organizmu.  Herbaty możemy podzielić na:  herbaty białe, herbaty zielone, herbaty czarne, herbaty czerwone oraz herbaty ziołowe, herbaty owocowe i herbaty owocowo – ziołowe. Walory smakowe herbat są zależne od rośliny oraz kraju pochodzenia.  Właściwości zdrowotne herbat ekologicznych są dostosowane do poszczególnych dolegliwości organizmu. Herbaty liściaste są najlepszym sposobem, aby w pełni poczuć smak i aromat poszczególnych roślin naparu. 

  • Kawy

    Kawa jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej pijanych używek na całym świecie. Jej nazwa pochodzi od arabskiego słowa kawa i była już stosowana w I tysiącleciu p.n.e. w Etiopii.  Smak kawy oraz jej właściwości zawdzięczamy dzięki zawartości kofeiny, która m.in. przyśpiesza metabolizm oraz chroni przed rozwojem niektórych chorób. Bogactwo rodzajów kawy oferowanych przez poszczególne kraje często łączy się z tradycją.  Kawę uprawia się w pasie kawowym, który znajduje się pomiędzy zwrotnikiem Raka, a zwrotnikiem Koziorożca, gdzie panuje wyraźny okres wiosenno-letni.  Najlepsze kawy pochodzą z Etiopii, Kenii, Ugandy, Indii, Indonezji, Wietnamu oraz Brazylii, Kolumbii, Meksyku, Gwatemali i Kostaryki. Walory smakowe kawy zależą od jej pochodzenia oraz dodatków aromatycznych. Na smak czarnego napoju ma wpływ, także rytuał parzenia naparu, gdzie sięga się w głąb tradycji poszczególnych kultur. Kawa przetrwała wieki i nadal poprawia samopoczucie miliardom  kawoszy zwłaszcza o poranku. Czarna kawa, świeżo mielona, z dodatkiem cukru lub mleka to tylko kilka możliwości jej picia.  Nie bez przyczyny wzięło się zaproszenia na kawę bliskich nam osób, ponieważ spożywana w większym gronie smakuje jeszcze lepiej.

  • Nasiona i pestki

    Są małe i niepozorne. Kupujemy je głównie jako zdrowszy substytut chrupiących przekąsek, nie zdając sobie nawet sprawy z korzyści jakie dla naszego organizmu niesie takie chrupanie:). Ziarna i nasiona, bo o nich mowa, od tysiącleci cenione są za walory odżywcze, nazywane są pokarmem życia, nasiona to żywe jedzenie.

    Nasiona i pestki to prawdziwa bomba witaminowa, pełna substancji odżywczych i minerałów, oraz tłuszczy. Malutkie nasiona i pestki to zdrowa przekąska, która może wzbogacić nasz posiłek. Chrupiące nasiona chia, nasiona czarnuszki lub kozieradki to znakomity dodatek do deserów, produktów mlecznych oraz sałatek.  Nasiona i pestki posiadają pokłady zdrowych kwasów tłuszczowych, jednak należy przestrzegać zalecanej porcji. Nie należy przekraczać jednej garści danego rodzaju pestek lub nasion w codziennej diecie.  Pestki i nasiona to numer jeden w zdrowej żywności, są prawdziwym darem dla ludzi żyjących w dzisiejszych czasach gdzie markety są przepełnione żywnością wysokoprzetworzoną. Spożywanie nasion i pestek roślin to powrót do natury, ponieważ wzmacniają ciało i umysł, dając siłę do działania oraz poprawiają wygląd ciała, usprawniają metabolizm i eliminują stany chorobowe. 

  • Przyprawy ekologiczne

    Ekologiczne przyprawy wzbogacają smak i aromat Państwa potraw. Używając ekologicznych przypraw przyczyniasz się do ochrony środowiska.

    Świat przyprawa to smak, kolor i zapach, co nadaje zwykłym posiłkom charakter. Przyprawy ekologiczne to nie tylko smak, ale również drogocenne właściwości zdrowotne dla ciała i duszy.  Przyprawy celowo zostały zaliczone do działu zdrowej żywności, ponieważ każda z nich wpływa na nasze samopoczucie. Przyprawy są starannie dobierane do oczekiwań klientów. Sklep oferuje naturalne przyprawy, pochodzące z ekologicznych upraw na terenie naszego kraju oraz z najdalszych zakątków świata.  Każda potrawa wymaga innej kompozycji smakowej, a my nieustannie rozwijamy gamę zdrowych przypraw.  Wybór przypraw oraz oferta poszczególnych producentów jest ogromna, a my postawiliśmy na ekologiczne, zdrowe i smaczne przyprawy polskich dostawców. Walory smakowe zawarte w bardzo wydajnych i ekologicznych opakowaniach trafiają w gust i oczekiwania naszych klientów. Cały wachlarz przypraw od soli i pieprzu poprzez cynamon i kurkumę, bazylie i chrzan daje ogromne możliwości w rozwoju kuchennych pasji. Firma Dary Natury jest czołowym producentem naturalnych przyprawa, bez ulepszaczy i sztucznych dodatków. Przyprawy ziołowe oraz gotowe kompozycje mieszanek do poszczególnych przypraw pochodzą wyłącznie z natury. 

  • Soki i oleje

    Soki i oleje - niezastąpione w codziennej diecie osób dbających o zdrowie.

    Ekologiczne oleje tłoczone na zimno z najcenniejszych roślin. Spożycie oleju roślinnego stale rośnie, a ich zwolennicy uzupełniają dietę w dobroczynne kwasy tłuszczowe. Oleje są stosowane najczęściej w trakcie posiłku. Zwolennicy olejów tłoczonych na zimno dodają je do sałatek lub jako dodatek do pieczywa, są też osoby, które bezpośrednio piją olej. Najczęściej jest to 1 łyżeczka oleju do maksymalnie 2 łyżek stołowych na dobę. Oleje zawierają następujące kwasy: kwasy tłuszczowe omega -3, kwasy omega – 6 i witaminy z grupy B, witaminę A, D, E, K oraz witaminę C. Oleje zimnotłoczone to najlepszy wybór dla stosowania zdrowej diety oraz idealna suplementacja dla wegan. Oleje ekologiczne to najwyższa jakość, zamknięta w szklanych butelkach, co gwarantuje świeżość oleju tłoczonego na zimno. Oleje nierafinowane to kolejna odsłona wartości odżywczych dla naszego organizmu, które są wykorzystywane zarówno w kuchni jaki i kosmetyce.
    Soki na bazie naturalnych składników, do których możemy zaliczyć owoce czarnego bzu, aloes i pokrzywę. Soki to nieodłączny element zbilansowanej diety, które są komponowane z myślą o poprawianiu jakości naszego samopoczucia. Poszczególne właściwości odżywcze, witaminy i minerały oraz węglowodany są dostosowane do indywidualnych oczekiwań każdego z nas. Smak soku oraz jego konsystencja zależy od rośliny, owocu, zioła lub warzywa z którego jest wytwarzany sok. Zdrowa żywność bazuje na właściwościach leczniczych czerpanych z natury, która oferuje bardzo dużo roślin, z których otrzymuje się zdrowe soki i syropy.

  • Miody naturalne

    Miód jest produktem, którego właściwości doceniano na przestrzeni wieków. Już w czasach starożytnych Egipcjanie nazywali go "nektarem bogów" i stosowali m.in. do pielęgnacji, wypieku przysmaków, składania ofiar czy balsamowania ciał. Przez lata pszczeli nektar był używany w celu urozmaicenia smaku potraw, a także w celach zdrowotnych i kosmetycznych.

  • Cukry i słodziki

    Każdy z nas lubi od czasu do czasu zjeść bądź wypić coś słodkiego, niezbędnym składnikiem słodyczy jest oczywiście cukier. Używamy go do wypieków, słodzenia herbaty lub kawy i oczywiście w produkcji słodyczy. Są jednak różne rodzaje cukrów, różnią się barwą, wielkością kryształów, konsystencją i oczywiście pochodzeniem. Są cukry naturalne, ale również te zmodyfikowane, mniej kaloryczne takie jak ksylitol bądź stewia.

    Cukier naturalny, inaczej sacharoza jest najczęściej rafinowany z trzciny cukrowej i buraków cukrowych. Jest to najpopularniejszy rodzaj cukru i najbardziej rozpowszechniony w codziennym użytku. Występuje w postaci białej: granulowany, puder i gruboziarnisty. Każdy może go wybrać według własnych preferencji czy też przepisów na wypieki.

    Cukier ciemny, inaczej brązowy zabarwiony przez dodatek melasy bądź karmelu, naturalnie brązowy cukier powstaje z trzciny cukrowej. Jeśli chcielibyśmy ograniczyć spożycie białego cukru, czy też znaleźć właściwy zamiennik, idealnie nada się do tego naturalny słodzik. Mamy kilka rodzajów naturalnych słodzików, należą do nich między innymi stewia, ksylitol, miód, melasa, erytrytol oraz fruktoza.

    Stewia to najzdrowszy i całkowicie naturalny zamiennik cukru, jest to zioło pochodzące z Ameryki Południowej. Swoją popularność osiągnęła w Japonii gdzie producenci, zamiast zwykłego cukru użyli jej do produkcji dietetycznej Coca-Coli. Jej największą zaletą jest to że jej spożycie nie powoduje nagłego skoku poziomu glukozy we krwi. Ciekawe jest to że stewia przed jakimkolwiek przetworzeniem, sama w sobie jest gorzka i raczej niezbyt dobra w smaku. Dopiero po czasochłonnym procesie przetwarzania osiąga bardzo słodki smak, o którym nie możemy zapominać podczas dodawania jej do naszych wypieków czy dań.

    Ksylitol zamiast cukru używany jest przez wiele osób, które szukają alternatywy. Ksylitol ma 40% mniej kalorii od cukru i jest znacznie zdrowszy, mimo że jest to związek chemiczny, jest on w pełni bezpieczny i nie ma granicy jego spożycia w przeciwieństwie do cukru, którego dorosła osoba powinna spożywać maksymalnie ok. 14 łyżeczek na dobę. W przypadku ksylitolu nie mamy ograniczeń ze strony ekspertów, nie możemy jednak zapomina że w przeciwieństwie do stewi posiada kalorie. Mimo wszystko jest równie dobrym i zdrowym zamiennikiem cukru zwyczajnego, kolejną jego zaletą jest przeciwdziałanie próchnicy i rozwojowi bakterii w jamie ustnej.

    Miód jest także świetną alternatywą dla cukru, ma co prawda kalorie, ale jest naturalny. Istnieje wiele odmian i rodzajów miodu dzięki czemu każdy z nas może znaleźć swój typ. Zaleca się wybór miodu bez żadnych dodatkowych ulepszaczy, najlepiej wybrać ten w 100% naturalny. Nie jest zalecany osobom, które chcą zrzucić parę kalorii bo z pewnością im tego nie ułatwi. Swoją kaloryczność odpłaca nam w swoim pysznym smaku i dodaje szlachetności naszym wypiekom bądź ulubionej herbacie.

    Melasa potocznie nazywana czarnym złotem, jest to ciemny syrop, który jest produktem ubocznym podczas produkcji cukru spożywczego. Podczas produkcji wytwarzają się wapno i żelazo, które zamiast w cukrze zostają w melasie. Ma ona dobroczynny wpływ na zdrowie, a nawet pomaga w walce ze złym cholesterolem i pomaga obniżyć jego poziom. Jest w stanie pomóc nam w odchudzaniu, zmniejszając ilość kalorii wchłanianych przez nasz organizm podczas trawienia, ma także pozytywny wpływ na kondycję naszej odporności. Warto zauważyć że jest znacznie słodsza od cukru, dlatego jej spożycie nie jest tak wielkie.

    Erytrytol jest rozwiązaniem idealnym dla osób, które są na diecie. Nie posiada kalorii, a jego indeks glikemiczny mieści się w granicach 0-1, co dla cukru jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Charakteryzuje się delikatnym słodkim smakiem, idealnie nada się do wypieków dla osób, które dbają o linię. Po spożyciu jest szybko eliminowany jest z organizmu, dodatkowo nie przyczynia się do powstawania próchnicy. Pozostawia w jamie ustnej charakterystyczny, chłodny posmak przez co idealnie sprawdzi się do deserów. Należy pamiętać że jest to najmniej słodki zamiennik sacharozy i należy użyć go więcej niż zwyczajnego cukru.

  • Suszone owoce

    Owoce i warzywa są podstawą zdrowego żywienia. W naszym klimacie panuje sezonowość, więc owoce suszone dają nam nieograniczony i całoroczny dostęp do zdrowych, nieprzetworzonych produktów. Już w starożytności suszono owoce, by na dłużej zachować ich właściwości odżywcze. Suszenie to naturalny i tradycyjny sposób obróbki owoców. Przygotowane w ten sposób pyszne i słodkie frukta, służą nam za zdrową przekąskę i dodatek do wielu potraw. Dlatego także owoce suszone pełnią ważną rolę w codziennej diecie. Nie tylko rodzynki są nieodłącznym składnikiem ciast, tortów i wszelkiego rodzaju wypieków.

    Suszona żurawina i śliwka równie dobrze sprawdza się w słodkich wypiekach, jak i potrawach wytrawnych. Aromatyczne pasztety, rolady, wędliny a nawet sery, wymagają oprawy suszonych owoców. Mieszanka wigilijna z suszoną śliwką, nadaje się do przygotowania wspaniałego kompotu. Coraz częściej owoce suszone bez cukru i innych dodatków, stanowią zdrową przekąskę dla dzieci i młodzieży. Ze względu na wysokie wartości odżywcze polecane są studentom i sportowcom. Naturalnie występujące cukry są łatwo przyswajalne i zapewniają optymalną dawkę energii. Suszone owoce bez cukru pojawiają się coraz częściej w postaci zdrowych, naturalnych chipsów. Najpopularniejsze są chipsy bananowe i jabłkowe. W odróżnieniu od owoców kandyzowanych, suszone owoce bez cukru, posiadają wręcz dietetyczne właściwości. 

    Pyszne i aromatyczne, tradycyjnie przygotowane owoce suszone kupimy zarówno na wagę, jak i w gotowych opakowaniach. To daje nam swobodę wyboru i mieszania dowolnych gatunków owoców. Kupując większe ilości suszonych owoców, mamy stały dostęp do zdrowych przekąsek i dodatków do potraw. Warto spożywać owoce suszone bez cukru zamiast niezdrowych słodyczy. Suszone owoce bez cukru polecane są zwłaszcza dzieciom, by poznały zasady zdrowego żywienia. Wśród suszonych owoców odnajdziemy prawdziwe, witaminowe skarby o właściwościach dietetycznych i nawet leczniczych. Żurawina i suszona pigwa, posiadają dużą ilość witaminy C, podobnie borówka, porzeczka i suszone jagody. Morele suszone są źródłem żelaza, suszone jabłka, daktyle i banany są bogate w błonnik pokarmowy. Suszone owoce morwy obniżają poziom cukru, mogą je spożywać także diabetycy. Figi suszone to źródło wapnia. Wśród owoców suszonych znajdziemy także tzw. superfoods, które posiadają wyjątkowo dużo witamin. Należą do nich suszone owoce goja.

    Wśród suszonych owoców bez cukru znajdziemy dosłownie wszystkie rodzaje owoców rodzimych i tropikalnych. Obok najpopularniejszych owoców suszonych, takich jak rodzynki, ananas, skórka pomarańczowa, morela i śliwka, suszone są także wiśnie polskie, orientalne kiwi, kokos i rodzimy rabarbar.  Samodzielne suszenie owoców jest czasochłonne i wymaga odpowiednich warunków. Dlatego warto korzystać z gotowej i sprawdzonej, niezwykle bogatej oferty zakupu owoców suszonych. Możliwość zakupu dowolnej ilości owoców, pozwala cieszyć się wspaniałą różnorodnością zdrowych i nieprzetworzonych produktów. Niech zatem suszone owoce na stałe zagoszczą w naszej kuchni i w naszych codziennych, zdrowych posiłkach.  

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 68 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 68 elementów

Śledź nas na Facebooku